marijninoeganda.reismee.nl

Preparing the battles

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Ik heb een vrij drukke periode gehad. Halverwege vorige week heb ik het eerste onderwerp van P7 afgerond. Deze bestond uit 12 lessen over procenten. In overleg met de invallende wiskundedocent heb ik besloten om nog een onderwerp te doen. Het onderwerp is Simple interest. Meer een economisch onderwerp. Ondertussen is P6 ook begonnen met het onderwerp procenten. Dus dat loopt mooi in elkaar over. Pas liep ik een keertje vast tijdens de les toen ik van een breuk een decimaal moest maken. Ik wist niet precies hoe ik dat uit moest leggen omdat ik niet wist welke methode zij daarvoor gebruiken. Gelukkig was de leraar van P6 in de buurt en die heeft me even uit de brand geholpen zodat ik mijn les weer kon vervolgen. Dus alles gaat zo zijn gangetje. Inmiddels is de hele secundary school inmiddels bezig met de battles. ’s Middags zijn er danslessen waar ik meestal bij ben voor de morele support. Vrijdag zijn de final battles. Dan moet alles perfect zijn. Ik kan helaas geen video’s van de voorbereidingen van de battles op de blog plaatsen omdat ik ze dan op youtube moet zetten. Omwille van de privacy van de kinderen kan ik dat niet doen. Maar ik heb wel veel filmmateriaal die het hele proces laten zien. Elke ochtend hoor ik ze om kwart voor 6 al zingen. Ik had me voorgenomen om een keer op tijd op te staan om daarbij te kunnen zijn. Dus donderdagochtend was het zo ver. Om 4:30 mijn bed uit en om 5:45 toen ik naar het sportveld liep waar ze oefenen zag ik tot mijn verbazing al dat de hele primary school al lessen had. Afgelopen weekend was er een vrijwilligersweekend naar Banda Island. Er werd mij gevraagd of ik een paar brieven naar Nafasi kon brengen als ik toch naar Kampala zou gaan. Je doet er namelijk minimaal een uur over om in Kampala te komen vanaf Namugongo. Dus ik ben wederom weer even bij Nafasi geweest. De kinderen daar zijn ook super leuk. Banda Island was in 1 woord prachtig. Het is een vrij klein eiland op 2,5-3 uur varen van Entebbe. Het weer was de heenweg niet fijn. Er sloeg vrij veel water over de boot en met de wind was het zelfs koud (!!). Ik was daarom ook blij toen we er waren. Maar het was het absoluut waard. Ontzettend veel vogels en andere dieren daar. Het eiland bestaat aan de ene kant uit het ‘resort’ en aan de andere kant een vissersdorpje. Het is best wel afgesloten van de buitenwereld. Heel leuk en gezellig weekend gehad. Het weer was af en toe wel verschrikkelijk onweer en regen maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb deze week niet veel foto’s kunnen maken omdat ik mijn camera uitgeleend had om te filmen voor de battles. Terwijl ik dit aan het schrijven ben verdwijnt er steeds meer apparatuur voor de battles, naast mijn camera lenen ze nu ook mijn tablet. 2 groepen lenen mijn camera en ik heb ze ieder een eigen sd-kaart gegeven. Hele administratie ondertussen want de concurrentie is moordend.

Reacties

Reacties

Bram Boone

ze laten je straks niet meer gaan!

Opa en Oma

blij met de berichten sterkte de laatste week groetjes en tot ziens

Anneke@doingoood.nl

Leuk weer te lezen! Oeganda is mooi he? En 4 weken gaan erg snel... ;-) Nog flink genieten de resterende dagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood